Mereka ini hatinya indah =)

Monday, September 15, 2014

Catatan aku

[Catatan bulan.]

"cantik bulan malam ini."

Ya, cantik.begitu juga bintang yang beriringan.

"lama sudah aku menanti kamu."

Aku punya urusan disana.

"ya,kemana juga urusan kita.dimana juga,kita tetap bersama."

Cuba kau lihat, bulan itu bagai tersenyum melihat kita.

"begitu juga kita.Walau dimana kita tersorok,aku tahu kita melihat bulan yang sama."

Terlalu manis katamu.

"tidak semanis senyuman kamu."

Aku suka jenaka kamu.

"tentang ini aku tidak sekali pernah berjenaka."

Jika kita tersurat begini.mengapa kita harus mengkhianat setiap rindu?

"mengapa cemburu masih wujud?"

Jiwa ini satu-jasad yang beribu,wajah ini akan sentiasa seiras dengan yang kau tahu.

"permainan ini satu kebodohan."

Sudahlah,lenakan jiwamu.andai saja kau lena disini.kau akan terjaga disana-di tempatmu.kembalilah pada urusanmu,andai sahaja kau rindu.kembalikah kesini, aku masih menanti. Setia

No comments:

Post a Comment